BilNytt.no meldte i mai at Anita Svanes slutter som kommunikasjonssjef for importøren Harald A. Møller, Volkswagen og Volkswagen Nyttekjøretøy.
Forrige uke ble det kjent at også Morten Moum forlater sin stilling som kommunikasjonssjef for Audi og Skoda hos Harald A. Møller.
Nå er Øyvind Rognlien Skovli ansatt som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Harald A. Møller AS.
Han går også inn i ledergruppen i selskapet, og skal jobbe tett med samtlige merker og merkenes kommunikasjonsressurser.
I tillegg blir han aktivt involvert i Harald A. Møllers engasjement i bransjen, i arbeidet med myndighetskontakt og samarbeid med andre samfunnsaktører og organisasjoner.
Bisto i "diesel-gate"
- Jeg kan ikke tenke meg en mer spennende bransje akkurat nå, og heller ikke en mer spennende aktør enn Harald A. Møller, sier Øyvind Rognlien Skovli.
- Både merkene og menneskene har alle forutsetninger for å være med å drive frem de store og nødvendige endringene i bilbransjen i årene som kommer, fortsetter han.
Øyvind Rognlien Skovli kommer nå fra rollen som seniorrådgiver i First House, hvor han har vært ansatt i to omganger:
Han gikk først fra First House til stillingen som informasjonssjef for Audi i 2016, hvor han ble til 2018. Da gikk han tilbake til First House og stillingen som seniorrådgiver.
Rognlien Skovli tiltrer stillingen i Harald A. Møller 1. september 2021.
First House har assistert bilimportøren med PR-arbeid, blant annet med å håndtere den såkalte dieselsaken:
- First House har bistått Harald A. Møller med håndteringen av dieselsaken, så Skovli kjenner merkevaren og Møller-systemet godt, sa Audi-sjef Harald Edvardsen-Eibak forrige gang Skovli ble ansatt i Harald A. Møller i 2016.
- Med Øyvind Rognli Skovlien får vi en erfaren og offensiv ressurs, som kjenner både oss og bransjen godt, sier Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør i Harald A. Møller AS.
- Rognli Skovlien har de beste forutsetninger for å bidra til å løfte frem våre perspektiver i et tidsrom hvor bilbransjen må gå foran på områder som er viktige for hele samfunnet, sier Hekneby.
Skal ansette flere
Fremover skal Harald A. Møller rekruttere flere kommunikasjons-ressurser.
BilNytt.no er kjent med at Norges største bilimportør er i siste innspurt med å ansatte en ny kommunikasjonssjef for Volkswagen og Volkswagen Nyttekjøretøy.
Selskapet er også i gang med å rekruttere en ny kommunikasjonssjef for Audi og Skoda, i tillegg til en kommunikasjons-rådgiver som skal jobbe på tvers av merkene i Harald A. Møller.
- Jeg har allerede fått mulighet til å involvere meg i arbeidet med å bygge kommunikasjonslaget, og ser frem til å kunne offentliggjøre sterke navn når vi er i mål, sier Rognlien Skovli.
Harald A. Møller har vært offensive og spådd at deres nybilsalg på personbil vil kunne 100 % utslippsfritt allerede fra 2023.
- Bransjen har lenge vært en del av problemet på det som er vår tids viktigste spørsmål, men er nå i ferd med å bli en del av løsningen. Møller har lenge vært en aktiv pådriver for det, overfor kunder, bransjen, norske myndigheter og fabrikkene man jobber med internasjonalt. Jeg ser virkelig frem til å få være med på dette arbeidet i årene fremover, sier Rognlien Skovli.
I løpet av våren gjorde også Møller Mobility Group endringer i sin kommunikasjonsstab, blant annet ved å ansette Gurli Høeg Ulverud som kommunikasjonsdirektør.
Tips BilNytt.no:
Atle Falch Tuverud | Stian Blindheim | Karoline Sandvik Hernar |
Martin Huseby Jensen | Knut Moberg | Jon Winding-Sørensen | Petter Knutsen Bjørkelo
Følg BilJobb.no på LinkedIn
Til andre nyheter med samme tema i Bilnytt arkiv: